Noutati din constructii

Nu am mai scris de ceva timp, casa a mers in continuare. Voi avea nevoie de ceva timp sa ajung la zi cu povestirile, insa sunt fericita ca este ridicata si acoperita. Acum hibernam pana in primavara cand speram sa trecem la finisaje.

Din pacate, construitul casei implica si momente neplacute. Pentru noi cel mai trist moment a fost cand am aflat ca au spart-o si ca am ramas fara instalatie electrica. Toate cablurile (vorbim de 1,5 km de cablu) erau trase prin toata casa, prin pereti, prin tavan, catre locurile unde vom avea nevoie de lumina sau curent. Au disparut in intregime.

Cu aceasta ocazie am aflat si ce poate politia sa faca: NIMIC. Nu au cum sa ii gaseasca, nu au cum sa inceapa cercetarile daca noi nu avem suspecti. Ba, mai mult, chiar ei ne-au sfatuit ca atunci cand ne mutam sa apelam la o agentie de paza si securitate. WTF?! Eu inteleg de aici ca ne-au spus “Noi nu suntem in stare sa va aparam asa ca trebuie sa gasiti alte solutii!!!!”

Revenind la casa, imi place ca a iesit frumoasa, mai mare decat ne asteptam noi si chiar un pic sub bugetul initial.

Pe parcurs am invatat cateva lectii importante:

– trebuie sa fii dur si “al dracului”. Altfel te iau toti de fraier

– daca muncitorii gresesc, nu-ti fie mila de ei si nu asculta la vorbe de genul “nu e nimic grav”. Pune sa darame si sa refaca

– masoara, masoara, masoara. Pentru ca ei cel mai des nu o fac asa cum trebuie

– nu cumpara materialele de constructie vara pentru ca iei o teapa usturatoare . Daca ai bani, cumpara fierul ACUM.  Eu am luat fierul cu 4,2 lei kg, acum este 1,7 lei kg. Si am avut nevoie de 7,5 tone!!!. Overall, daca as fi cumparat materialele acum as fi facut o economie de cel putin 10.000 euro.

In final, iata si cateva poze cu ea:

6 Responses to Noutati din constructii

  1. Alex says:

    mda, bucurestiul e cam scump pentru constructii…si eu speram sa-mi fac casa la cheie cu 55.000 euro din care 30.000 a costat terenul pentru ca am luat tzeapa si l-am cumparat in 2007 la 150€/mp iar acum se vinde cu 70-80 in aceeasi zona…eu construiesc in cluj…sper sa imi ajunga 25.000 avand in vedere ca o sa o construiesc eu si eventual angajez niste ajutoare…oricum m-am luat dupa tine si am cumparat 3 tone de fier la 1.4 lei/kg de la un depozit ce-l avea la oferta si 4 paleti de ciment structo la 10.15 lei/sac tot la oferta…mie aproape imi sunt gata planurile si inca nu stiu cu ce sa o ridic, bca sau caramida tip biscuite…cum ies mai ieftin? eu m-am gandit sa o ridic din bca, exterior izolare cu polistiren de 4 cm si interior dupa ce trag firele pt electricitate si tevile pentru apa (prin canale facute in caramida) sa izolez cu polistiren de 2 cm si peste tencuiala decorativa de interior si sa renunt la tencuiala clasica…sper sa creasca astfel coeficientul termic al casei si sa reduc din costuri…iar ca sa evit neplacerile la instalatia de apa o sa folosesc tevi de cupru izolate in perete…acum nush daca se merita sa ma bag pe bca sau sa aleg varianta clasica…oricum sa tencuiesc ar insemna sa platesc pe cineva sa faca acest lucru pentru ca nu sunt un expert in tencuiala si in strainatate unde am lucrat nu se tencuieste ca si la noi…au alte metode si materiale…

    tu ai tencuit interiorul, o sa urmeze pe pereti, tinci si apoi cateva maini de glet? sau alegi tencuiala decorativa de interior?

  2. activegirl says:

    Pai eu am construit in Bucuresti, nu am facut casa din lemn, ci din caramida si am construit-o si anul trecut, inainte de criza, exact in sezon.

    De aceea m-a si costat atat de mult. Cine construieste acum iese mult mai ieftin.

  3. sven says:

    Buna,scuze nu cunosc limba bine,sint straini.
    Acum construieste o casa in judet covasna…46000€…numai pentru structura…pentru mine e scump.A facut cu firma si factura?
    la mine aproximativ inclus material e 18000€,max 20000.Casa parter+mansarde ~165m2 +garage si centrale ~60m2
    manopera e 25000RON,lemne pentru toate constructie am cumparat pentru ~1600€,tigla 7250RON,caramida(din sighisoara) 13640RON.ciment 5800RON,nisip si piatris e o suma mic,carriera e numai 3 km.Fier am cumparat 2 tone 3300RON,rest astept acum si nu este 7,5 tone.Bun,multe contacte resolve tot mai ieftin…
    In ce judet a construit?

  4. activegirl says:

    @ alex: 46 mii, detalii in noul post

  5. Pingback: Cantitati pentru constructia la rosu « An ActiveGirl’s Web Diary

  6. alex says:

    Bravo.Super casutza. Pana la urma un pret la faza”rosu”?

Leave a Reply

