Lumea mea de basm: Versailles

De cand ma stiu am vrut sa vad neaparat patru locuri: Versailles, pentru ca pentru mine este locul care intruchipeaza cel mai bine lumea basmelor pe care le citeam cand eram mica; Viena, pentru ca reprezinta partea frumoasa a istoriei: vals, baluri, lux; Barcelona, pentru ca imi place Gaudi si Africa – aventura, salbaticia, misterul, cultura straina.

Acum ceva timp am reusit sa bifez primul obiectiv, Versailles, loc in care abia astept sa ma intorc. Versailles este foarte aproape de Paris, cred ca nu sunt mai mult de 25 km. Sunt mai multe mijloace de transport, eu am folosit trenul RER (SNCF) linia C5, in directia Versailles Rive Gauche. La acel moment, cred ca l-am luat de la statia de la Eiffel (Champ de Mars). Un lucru trebuie spus despre transportul public parizian: este imposibil sa te ratacesti. Exista harti micute la metrou iar statiile sunt pline de indicatoare incat, desi multe sunt imense, nu ai cum sa ratacesti. Exceptie face statia de la galeriile La Fayette unde am umblat ceva pana am descoperit scarile care duceau jos, in statia de metrou. Despre transportul public parizian voi mai vorbi intr-un post viitor, acum ne intoarcem la Versailles.

Francezii sunt foarte bine organizati, astfel incat ai tot felul de optiuni de achizitionat bilete de intrare. Poti cumpara biletele direct de acolo, dar risti sa prinzi coada, la agentii din aceeasi localitate, dar in afara castelului sau in statiile SNCF. Noi am apelat la o agentie, unde era si o romanca si unde am ales sa platim aproape dublu intrarea ca sa nu mai stam la coada (eu nu am avut mult timp disponibil). Ghinionul nostru, pentru ca nu era coada la bilete, ci la intrarea celor care aveam bilete. Si coada a mers oricum foarte repede. In ceea ce priveste preturile, acestea difera in functie de ce anume vrei sa vizitezi: Palatul Versailles, Domeniul Mariei Antoaneta, Grand Trianon, Petit Trianon, Gradinile. Poti sa fotografiezi fara sa dai bani, dar nu poti folosi blitz-ul si trebuie sa ai baterii bune pentru ca sunt multe de vazut acolo

Pentru vizitat nu recomand tururile cu ghid pentru ca este destul de aglomerat si nu auzi tot. Foloseste mai bine un audioghid, disponibil in vreo 4 limbi straini. Fiecare camera are un numar pe care il tastezi pe audio ghid si vei auzi in casti povestea camerei respective. Muuult mai bine.

Gradinile sunt imense si iti trebuie cateva ore bune ca sa le faci la picior. Poti opta pentru un trenulet care fce un tur sau poti inchira o masinuta de 4 persoane, asemanatoare celor de golf, pentru 30 euro/ora. Cel mai bine ese sa te duci acolo vara, cand merg fantanile si este cu totul alta senzatie. In total, am stat in Versailles de la 9 la 17.00 si nu am reusit sa vad decat castelul si o parte din gradini.

In ceea ce priveste spatiile comerciale, exista in gradini asa numitii “boscheti” care ascund mici terase unde poti manca, bea, fuma si utiliza WC-ul. In castel exista doua magazine de suveniruri de unde poti lua tot felul chestii. Magazin de suveniruri adevarat, nu cum se intampla pe la noi.

Informatii mai multe le puteti obtine direct de pe pagina oficiala.

Mai jos, cateva dintre pozele mele preferate, pentru mai multe poze, puteti vedea albumul meu online😀

Gradina de Portocali

Gradina de Portocali

Sala oglinzilor

Salonul de muzica

Salonul de muzica

Tavanele m-au fascinat

Tavanele m-au fascinat

Capela regala, tribunal, sala tronului, sala de ceremonii si banchete

Poarta leilor

Poarta leilor

Leave a Reply

