Pe Valea Doftanei

Pana sambata nu mai fusesem niciodata pe Valea Doftanei. Auzisem insa ca este foarte fain, asa ca sambata ne-am decis sa mergem acolo la un gratar. Si asa am descoperit o zona absolut superba, mai putin curtata de turisti. Fara statiuni si aglomeratie, doar rau, munte, verde, pensiuni si poienite. Si un baraj imens, cu loc de camping si parcare amenajata si o priveliste cu adevarat spectaculoasa – Barajul Paltin.

Baraju Paltinu

Din pacate insa, desi zona e lipsita de statiuni,nu este lipsita de turisti la cort care uita sa isi ia si gunoiul atunci cand pleaca. Ok, autoritatile ar putea sa puna niste containere ceva, dar cat de greu este sa iti pui gunoiul intr-o punga si punga in masina pana la primul cos?

Trecand peste asta, am gasit o poienita frumoasa unde am hotarat sa ne asezam. Nu am mai iesit de foarte mult timp la un gratar fara sa aud manele sau orice alt fel de muzica. Aici, doar noi patru, in fata balta si padure si pasari. Am stat efectiv sa ascult glasul padurii si m-am bucurat teribil de aceasta “muzica rara”, asta pana cand prietenii mei au inceput un ritual anti-ploaie😀. Asta pentru ca in decurs de cateva minute cerul a trecut de la azuriul zilelor de vara la cenusiul tot mai intunecat prevestitor de furtuna. Am apucat doar sa strangem tot calabalacul si sa il ducem in masina. Gratarul l-au terminat baietii in ploaie, tinand o cutie deasupra carnii, pe post de umbrela.

Dupa ce am gasit, pana la urma, un loc unde ploaia incetase, pentru a manca, am luat-o din loc spre Sinaia. Norii ne-au insotit si acolo, dar macar am scapat de ploaie. In Sinaia am decis sa mergem, tot cu masina, pana la cota 1400, unde nu mai fusesem. Drum prost, serpentine care m-au tinut vreo 20 minute tintuita in scaun, urat drumul, frumoasa privelistea. La munte nimic nu mi se pare mai frumos si mai relaxant decat priveslitea. Poti sa ma lasi in fata unei vai cu o cana de cafea in mana o zi intreaga si nu ma voi plictisi. Pentru mine este cea mai bun metoda de relaxare si de meditatie. Ma regasesc, ma intremez, ma odihnesc … mi-ar placea sa stau intr-un satuc de munte.

Am vazut multe pensiuni izolate sau aproape izolate care aveau drept curte padurea intreaga. Ce-i drept, probabil mi-ar fi frica … de ursi. Cel putin Sinaia si Brasovul sunt renumite pentru vizitele pe care le primesc de la ursi. Imi e mila de aceste animale. Da sunt periculoase, dar noi le-am invadat teritoriul. Daca am ajuns sa ne intersectam cu ele este pentru ca noi am intrat in padure. Si tot din cauza noastra hrana lor s-a imputinat. Drept urmare, ies la drumul mare si cersesc mancare, asa cum facea si ursul din poza de mai jos, pe care l-am intalnit chiar inainte sa ajungem la cota 1400. Mic, amarat, cu niste ochi care mai ca m-au facut sa plang de mila. tare m-as fi dus la el, insa nu am putut sa trec peste faptul ca era … un urs😀. Si, cu toata mila, am rezistat si nu i-am dat mancare … pentru ca padurarii spun ca nu e ok … dar nu sunt convinsa ca am facut bine😦. Iar la cota 1400 … o terasa cam amarata, dar cum spuneam, pe mine ma intereseaza aerul si natura.

Ursu\'Cota 1400

Si cateva observatii scurte:

– Ploiesti-ul este varza la capitolul indicatoare. Ele exista, dar sunt puse prost. Ex: indicator care iti arata ca trebuie sa mergi inainte, numai ca inainte e interzis😀

– Ca sa ajungi pe Valea Doftanei, din DN 1 faci dreapta ca sa intri in Campina, dupa care trebuie sa intrebi ca sa nimeresti iesirea spre Valea Doftanei. La un moment dat este un indicator, unul singur: acolo o luati inainte, nu la stanga, pentru ca este pus prost

– Sunt cam 25 de km pana in comuna Valea Doftanei. Multe locuri de camping, putine magazine si cosuri de gunoi, asa ca veniti cu toate cumparaturile facute si cu pungi pentru a aduna resturile.

2 Responses to Pe Valea Doftanei

  1. Seba says:

    as vrea sa plec si eu in vreo 3 zile sa stau cu cortu pe valea doftanei si singura panica a mea e de ursi e cam singuru site in care gasesc “urs” si “valea doftanei”.ce sa cred? sa imi fie frica? sa nu merg?

  2. florin says:

    am fost si in valea doftanei sus pe munte pe staiasa unde un amic a cumparat o parcela de munte si sia facut o cabana de inox.am contribuit si eu la ea.e super fai peisajul

Leave a Reply

