Despre tencuit

Cand stii daca muncitorii care ti-au ridicat casa sunt buni sau nu? Cand ajungi la tencuit.

Cand trebuie sa tencuiesti casa se vede foarte clar daca muncitorii au facut treaba buna sau nu. Daca au muncit bine, atunci zidul este deja drept si iti va intra putin material la tencuit. Daca au facut o treaba proasta, ca la mine, atunci ai urmatoarele optiuni:

1. Faci toti peretii drepti, ceea ce inseamna ca iti va intra mult material => costuri ridicate

2. Peretii pe care urmeaza sa pui faianta sau lambriu trebuie neaparat sa fie drepti. Pe ceilalti, poti alege sa ii faci aproape drepti. Meseriasii pot tencui pierdut, rezultatul fiind un perete care nu este perfect drept daca il iei la sfoara sau poloboc, dar care se vede foarte bine si nu te incurca cu nimic, pentru ca diferenta este foarte mica. Este o solutie buna pentru suprafetele mai mari, ca sa nu incarci inutil. Sau cel putin sper sa fie, pentru ca aceasta este solutia pe care am ales-o noi. Recomandarea mea ar fi insa sa mergi pe un perete drept.

Cateva sfaturi in ceea ce priveste tencuitul, actiune pe care tocmai am terminat-o, la interior:

- Acopera ferestrele si usile cu polietilena (si nu dezlipi scotch-ul de pe rame cu care vin ele). Muncitorii fac multa mizerie si nu vrei sa stai sa racai materialul de pe ferestre mai mult decat este necesar (oricum se vor murdari).

- Ai grija la instalatie. De obicei instalatia se face inainte de tencuit, ca sa poti ascunde tevile prin santuri facute in caramida. In acest fel nu se vad prin casa (despre instalatii, intr-un post viitor). De asemenea, poti alege ca tevile de incalzire sa fie sub sapa, ca sa nu stai cu ele la vedere. In acest caz, trebuie sa le pui in casa inainte de tencuit, la fel si caloriferele: trebuie luate inainte, astfel incat sa ai traseul gata stabilit in momentul in care torni sapa peste tevi. Ai grija sa ii atentionezi pe muncitori si discuta cu seful lor ca daca sparg tevile cand tencuiesc, el suporta costurile, din manopera. De asemenea, cat timp dureaza tencuitul si mai ales inainte de turnarea sapei, verifica presiunea instalatiei cu un manometru, ca sa fii sigur ca este totul in regula si ca nu sunt defectiuni.

- Fa instalatia electrica inainte. (si despre asta, intr-un post viitor). Altfel, va trebui sa faci santuri in zid ca sa bagi firele si sa retencuiesti. Asta inseamna ca trebuie sa stabilesti exact unde vrei sa ai prize, intrerupatoarele, lustra, aparatele electrocasnice etc.

- Corecteaza orice greseli inainte de tencuit. Eu, de exemplu, m-am trezit cu niste borduri micute de beton, din cauza cofrajelor proaste la turnarea placii. S-au stalpi incarcati cu prea mult ciment ceea ce rezulta in diferente mari intre nivelul stalpilor si al peretelui: trebuie eliminate cu o freza aceste detalii, altfel risti sa incarci foarte mult peretii cu material.

- Treci pe acolo in fiecare zi si masoara tot. Tencuitul este foarte important: corecteaza greseli din constructie, dar o data ce ai tencuit, daca raman defecte, nu prea mai ai ce sa le faci. Fii foarte atent la colturi, la margini, la tavene la toate imbinarile si masoara cu polobocul/sfoara/scandura astfel incat totul sa fie drept (cu exceptia cazurilor in care alegi tencuiala pierduta – cred ca asta e termenul -  de care vorbeam mai sus).

Pentru casa mea am avut nevoie de 105 saci de multibat (foarte, foarte mult, datorita greselilor in constructie) si de aprox. o jumatate de masina mare de nisip. Preturile le-am actualizat la postul dedicat preturilor.

Ca timp: doua saptamani a lucrat o echipa alcatuita dintr-un tencuitor si doi baieti care ajuta (fac materialul  dau la mana sau dau strop – inainte de tencuitul propriu-zis se da strop: un strat mai subtire de material)

2 Responses to Despre tencuit

  1. activegirl says:

    Mai ieftin, chiar nu stiu. Nu cred ca ar fi fost mult mai ieftin, dar nu pot spune cu siguranta pentru ca nu m-am interesat. Am exclus gips-carton-ul de la inceput pentru ca nu imi place. Nu cred ca este foarte rezistent, mi-a fost teama ca in timp, de la miscarile de asezare a casei placile se mai pot deplasa si atunci pot apara fisuri. Daca lovesc din greseala cu ceva in zid cand pun mobila in casa, se sparge imediat. Mi-a mai fost teama sa nu ramana spatii intre placa si zid etc.

    Mi-a fost teama de probleme ulterioare, asa ca am eliminat-o din start, fara a mai incerca sa aflu ceva. Daca am facut bine sa nu, habar nu am pentru ca nu am discutat cu nimeni care are asta in casa.

    Acum sunt insa fericita, am terminat cu tencuitul si cu sapa, e iar relativ curat in casa si dezastru in curte :)

  2. Nu era mai ieftin, mai rapid, mai sexy daca alegeai o solutie de tencuiala uscata (placare cu placi gips-carton)?

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

