Fundatia casei: etape

1. Saparea fundatiei. Pentru o casa mica, de 80 mp amprenta la sol, parter si etaj, mansardat sau nu, datele ar fi urmatoarele: fundatie sub pamant: 90 cm, deasupra pamantului: 60 cm

Sant fundatie

Am decis sa chemam un excavator. De fapt nu noi, constructorul, pentru ca el a platit. Un excavator cu cupa mica, de 40 cm, pentru ca e mai usor pentru muncitori sa inlature pe urma pamantul in exces care ramane pentru a aduce santurile la dimensiunea potrivita. O cupa mai mare ar fi insemnat sa sape prea mult.

In acest timp, alti muncitori se ocupa de pregatirea fierului, de facutul etrierilor. Stalpii de fier pentru fundatie si zidurile de sustinere sunt alcatuiti din minim patru bare de fier (care pot avea diametru de la 10 pana la 16 mm, in functie de diametru difera numarul de bare) care sunt stranse si tinute la o anumita distanta una fata de niste bare de fier indoite care formeaza un fel de patrate. Fiarele astea, care trebuie taiate si indoite in jurul barelor mai lungi, se numesc etrieri.

2. Dupa ce am sapat fundatia am chemat o masina de beton care a turnat un strat mai mic, de 10 cm. Pe acesta vor fi asezati grinzile de fier care reprezinta armatura fundatiei. Se aseaza pe niste distantieri de plastic care tin fierul putin ridicat fata de beton. Astfel cand se toarna restul fundatiei, cimentul intra si intre armatura si betonul deja turnat. Fundatia pana acum a costat 3 m3 de beton si 30-40 kg de sarma.

3. Dupa vreo doua zile, timp in care se asaza grinzile de fier pentru casa, se umplu santurile cu ciment (au intrat la mine 27 m3)

4. Se fac apoi cofraje si se toarna o centura de beton, peste santurile umplute, in jurul casei

5. Acum ai delimitarea camerelor. Acestea se umplu cu pamant, peste se pune un amestec de nisip cu pietris, peste se pune o folie izolanta (arata ca un fel de plastic cu bule), polistiren, plasa de fier si la final centura de beton (a fost nevoie de 9,5 m3 de beton)

Cam asa arata casa acum, cu fundatia gata. Partea cea mai grea este sa o scoti din pamant.

Ca materiale: 3,5 tone de fier, aprox 50 m3 de beton + sarma, nisip, pietris (cate o masina), folie izolanta pentru fundatie, polistiren, tevile pentru utilitati. Trebuie neaparat sa aduceti un instalator care sa va spuna cum trebuie lasate tevile pentru utilitati (intr-un post viitor)

84 Responses to Fundatia casei: etape

  1. gigi says:

    nu am inteles in c e zona construiesti dpdv seismic, dar 3,5 to in fundatie e o tampenie, in general se folosesc in jur de 16-18 kg / fier pe mp cladire civila ( plansee ,centuri ,grinzi) sa va faceti o idee, ,pentru pardoseli o plasa sudata cu ochiuri de 10 din otel beton de 6 e arhisuficienta , iar o centura de 4 bare Ob 12 pe toata lungimea elevatiei ,cu etrieri de 6 din 20 in 20 cm e suficienta pentru preluarea eforturilor din seism.
    centura are in jur de 5 kg /ml deci la o casa de 100 mp cu 80-100 ml centuri necesarul de fier e in jur de 200-300 max 500 kg otel beton daca se aleg centuri duble sus- jos in elevatii .
    nu va lasati prostiti de echipele de constructori ,lucrati cu firme specializate si cu diriginte de santier , dupa proiecte bine executate si verificate de verificatorii de proiecte.

    • activegirl says:

      Sa stii ca si eu recomand firma de constructie si cabinete de arhitectura si structura cu portofoliu bogat. Daca mi-as fi permis, cu siguranta as fi ales firma. Este mult mai bine pe termen lung.
      Cat despre cantitatea de fier … nu ne-am priceput la acel moment, asa ca nu am iesit din cuvantul scris … asta e. Acum stiu ca ar fi fost bine daca am mai fi cerut o parere.

  2. livli says:

    mai omule tu ai facut un bloc acolo su ce de ai bagat atata fier

  3. dan says:

    si eu am facut cateva case adica vreo 7 in total la prima am facut o fundatie de bloc 100mc ciment si fier fara numar .totul a fost o prostie facuta de constructor pe banii mei din pacate .am vorbit apoi cu mai multi arhitectii care mi au spus ca ei isi iau masuri de precautie in cazul in care vine vreun cutremur mare .nimic nu e sigur nici asa cu atata fier si beton important la o casa este intradevar fundatia dar credetima rezista in pamant la 90 cm adancimea sute de ani iar exterioar si un 50cm este super suficient .impoertant este defapt lagaturile intre fier intre fundatie si stalpi .stalpi si centuri si placa .defapt toata casa sta pe stalpi .

  4. iulian says:

    FRATILOR CE E CEL MAI IMPORTANT INNAINTE DE A VA APUCA DE CONSTRUIT PRINCIPALA SI VITALA INDATORIRE ESTE SA VA PUNETI IN GENUNCHI SI SA VA RUGATI LA DUMNEZEU SA VA AJUTE SA CONSTRUITI SI SA VA BINECUVINTEZE LUCRAREA.
    APOI IN TIMPUL CONSTRUCTIEI LA FEL LA FINAL SI MAI SI APOI TOT MEREU CACI ALTFEL E IN ZADAR…….VA SALUT PE TOTI DIN SPANIA MADRID SI EU MA APUC LA PRIMAVARA DACA DUMNEZEU VREA .

  5. dana says:

    ca idee eu vreau sa-mi fac o casa de lemn deci fundatia nu trebuie sa fie fla fel armata ca ptr. o casa de caramida ma gandesc deci costurile sunt mai mici

    • activegirl says:

      Sigur nu trebuie la fel de mult fier (acum depinde si de cat de inalta va fi constructia). Sigur iesi mai ieftin insa cu lemn? Nu am studiat deloc problema, dar din cate am inteles, trebuie doar anumite tipuri de lemn, trebuie tratat pentru a rezista la apa si la foc, la nu stiu cati ani trebuie refacuta treaba asta. Ar fi bine daca ai scrie undeva (sau un guest aici la mine) despre constructia caselor de lemn, cred ca multa lume ar fi interesata

  6. dana says:

    da-mi un pret informativ la fundatie de 60mp amprenta la sol si 90 cm in pamant,60 cm deasupra asa sa-mi fac o idee binenteles la preturile actuale.ce zici scap cu vreo 5000-6000 de euro?

    • activegirl says:

      Nu mai stiu preturile de acum, eu fundatia am facut-o acum mult timp. O sa incerc sa aflu de la cei care construiesc acum aici, langa noi si revin

  7. Apele pluviale sunt inamicul fundatiei, iar un sistem de preluare si drenaj ar pastra intreaga constructie.

  8. liviu says:

    dragi oameni sa stiti k cel mai imp lucru la funadtie este :1 adncimea fundatiei 80-90 minim. d c ? iarna solul ingheata pana la 50-60 cm si e bn sa fie cu 20 -30 mai adanc 2 fierul este ft important mai ales in cazu cutremurelor betonu rezist doar la compresiune la cel mai mic cutremur se va crapa si structura se va slabi de acea e necesar fir pt o rezisdenta si tot asa daca vas explica tote astea vas scrie cateva pagini asa ca respectati proiectu care va este facut de arhitect

  9. boby 77 says:

    pozele sunt bune ca si orientare de lucru pt cei care nu se prea pricep ,fierul care lai bagat mi se pare fff mult gen buncar rusesc dar asta e in rest a iesit o fundatie faina astept poze si despre restul casei s-o locuiesti sanatoasa

  10. razvan says:

    nimic ai disparut

  11. razvan says:

    da ar trebui sa mai pui etape sau tu torni doar fundatii ?

  12. Eugen says:

    Well Done activegirl! Sper ca o sa te simti bine in ea.S-o stapanecti sanatoasa!

  13. sandra says:

    buna ziua asi dori sa stiu si eu mai multe despre o constructie cam cit fier intra la o fundatie pt casa 80-60 si daca este bun de 12 ,pentru o casuta cu living baie buc si etaj 2 dormitoare baie un hol plus doua balconase la dormitoare stie cineva aproximativ sa-mi spuneti cam cit mar costa fara mina de lucru …cit ciment intra si nisip bca (vreau sa o fac din bca) aproximativ asa cam de citi bani am nevoie va multumesc la totii de aici , sandra

    • activegirl says:

      Buna,

      Vezi in articolele precedente, am dat informatii legate de preturi si cantitati, pentru casa mea. Acum ca sunt spre final (adica ma mut, ca de lucru mai am la ea, voi incerca sa fac un review amplu, dar nu pot promite, in ultimul an nu am avut timp sa scriu prea des.)

  14. H-builder says:

    Buna,
    Stiu ca ai terminat demult constructia, dar mai ai cumva poze legate de modul cum ti-au facut armatura pentru fundatie? Si eu am un proiect asemanator (ca mod de armare in fundatie) si eram curios cum au reusit sa puna firele in santul fundatiei? Au lucrat deasupra santului si apoi le-au coborat pe toate in sant, inclusiv legaturile pentru stalpi? Daca poti trimite si mie poze pe adresa din mesaj. Multumesc.

    • activegirl says:

      Buna,

      Lasa-ma sa caut, sa sap prin calculator dupa poze. O sa incerc sa scriu un post despre cum au facut armatura. Dar nu zilele acestea, pentru ca sunt in mutari.

  15. razvan says:

    faina fundatia dar casa unde e sau te-ai certat cu fotografu? vreau urmatoarele detalii please

    • activegirl says:

      O sa revin si cu foto, dupa ce ma mut. Casa este in Popesti Leordeni. Despre ce detalii este vorba?

  16. stefan says:

    asta inseamna o treaba bine facuta. felicitari!! daca o ti asa si la etapele viitoare vei avea o casa excelenta dar nu ti va conveni sa o vinzi niciodata pt ca nu ti va da nimeni pretul. bafta

    • activegirl says:

      Am o casuta foarte frumoasa. Mi-am luat multe tepe, as fi mai desteapta daca m-as apuca de alta. Nu este perfecta dar mi-e tare drag de ea.

  17. marian ionel petri says:

    sunt de acord cu MARIUS am planul si avizele terminate si vreau sa imi construiesc o casa ca in SPANIA am etrieri de 30 cmde 8 dusi din SPANIA SI pentru stalpi 25 cm nu leg nimic doar fiecare stalp va avea talpa individuala de 1 metru patrat legat de o grinda de beton fier de 16 si stalpi 12 este ft eficient si ieftin restul ce se face in Romania e in zadar .VA spun ca am daramat o casa de 100 de ani unde construiesc din lemn pus direct pe pamant si vaiuga a stat in picioare pana acum in ROMANIA .nu stiu de ce se face asa o fundatie greaua in ROMANIA si pe urma in stalpi se zgarcesc unde ar fi mai mare nevoie pt ca e sustinerea casei.am un apartament in SPANIA e din 1975 a rezistat la zeci de cutremure si e acelasi sistem cum vreau sa imi construiesc casa si nu am o crapatura in casa si e mai bun ca anoastre comuniste tre sa luam cea ce e mai bun de la straini un salut pentru toti si bAFta

  18. elena says:

    Buna am si eu o intrebare daca poate sa ma lamureasca careva>
    M-am apucat de sapat pt o casa de 40 mpatrati joj si la etaj o placa de 100 m patrati jumatate de placa vine peste parter si cealalta este sustinuta de stilpi in total 15 stalpi pt toata casa,intrebarea mea este daca nu au exagerat cumva cind m-au pus sa sap 1 metru 40 pe 70 in pamant si la exterior am 70 cm .
    nici nu stiu citi metri cubi de beton o sa bag si nu inteleg de ce doamna de la studiu geo ma obliga sa sap asa mult .
    Nici nu vrea sa auda de mai putin de 1 ,40 are careva o idee ce e de facut daca merg la atcineva isi va pune samnatura pt mai putin .

  19. alex says:

    eu am facut o casa cu 110 in afara 90 in pamant si la colturi 180…

  20. andreea says:

    bravo, foarte de ajutor!!!

    am o intrebare> in pamant nu se cofreaza betonul?

    si inca una> ai turnat si placa deasupra? apoi se fac zidurile?

    si eu incep sa construiesc clinica veterinara la Timisoara… si sunt pe langa… dar prind repede…

    mersi. succes pe mai departe

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

